måndag 29 mars 2010

En röst på borgarna kan bli en röst på Sverigedemokraterna!

Dagens Nyheter börjar bli oroliga för valutgången. För att försöka säkerställa Alliansens fortsatta regeringsmakt vid ett dåligt valresultat så karattar DN manegen åt Sverigedemokraterna, detta enligt Helle Klein i Aftonbladet. Så tänk er noga för när ni stoppar i er valsedel i kuvertet så att ni inte lägger en röst för de främlingsfientliga Sverigedmokraterna. En röst på ett alliansparti kan bli en väg in i riksdagen för Sverigedemokraterna.

6 kommentarer:

Chang Frick sa...

För att garantera att SD kommer in i riksdagen så tror jag också att man således bör rösta SD för att det ska ske.

Normalt sett kallas det logik...

Svartmunken sa...

Jag håller med dig men inflytande kommer de att få om Alliansen blir i desperat behov av stöd for att vara kvar i regeringsställning. Moderaterna skulle inte tveka att samregera med SD.

Anonym sa...

Om du vill ta upp dårpippi som veklingen är förvånansvärd och totalt sanslös så bör du ta upp antivaccinrörelsen.

Jag vet inte om den är ”vänster” eller ”höger” men den brukar kallas vänster eftersom den bygger på konspirationsteorier och ofta har vänsterargument. Är det vänster att tro på konspirationsteorier? Jag har uppfattat att det mera är ett tecken på dumhet.

Det är också många homeopater som försvarar denna dårpippi idioti. Och homeopati är väl ännu tokigare.

Jag blev faktiskt chockad över deras totalt sanslöst stolliga sätt att argumentera. De förstår ju inte heller vad de läser. Det kan man ju se på de länkar som de ger för att ”bevisa” sina påståenden.

Anonym sa...

Datum och tid är fel i forummet! (Åtminstånne i dator)

Tid när denna komentar postas är 2 mars 2012 11:00 am

Anonym sa...

Datum och tid är fel i forummet! (Åtminstånne i dator)

Tid när denna komentar postas är 2 mars 2012 11:00 am

Anonym sa...

Fel av mig! Jag läste på fel datum.

Datumet står längst ner och inte längst upp som jag trodde.

Jag fick denna länk när jag googlade på "dårpippi" och sökte på sista veckans träffar.

Konstigt att jag fick upp en så gammal träff då. Den verkar ju också inaktiv.